söndag 1 december 2013

Lucka 1. Min dag i detalj

Dagen började med att jag fick öppna den första luckan i mina adventskalendrar, bra start va? Känner mig som ett litet barn som har adventskalendrar fast jag ren är 20 år :)

På förmiddagen for jag med mina föräldrar på adventsgudstjänst till min hemförsamling. Det var riktigt trevligt! Helt bra predikan och härlig lovsång. Det var lite extra eftersom några av mina vänner blev medlemmar i kyrkan i samband med gudstjänsten. Efteråt fick vi äta gott och umgås. En riktigt trevlig stämning var det !

Sen kom vi hem och åt lutfisk, som vi brukar vid första advent. Det var jättegott! Jag kan inte förstå varför det är så många som inte gillar lutfisk! Vi tog också fram vår lillajulslåda med julpynt och jag hängde upp lite små grejer här och var. Mina föräldrar tycker alltid att vi ska ha så lite som möjligt eftersom de tycker att det inte ännu är "riktig" jul, men jag brukar sätta upp saker lite i smyg, som de upptäcker senare, och då låter de pyntet bli kvar. My masterplan, muahahaha :)

Direkt efter vår söndagsmiddag började jag baka julstjärnor eftersom det var det jag hade lovat att ha med till Leilas julglögg/spelkväll/knytkalas/fest/kolla-vilka-kurser-vi-ska-gå-i-vår-grej. De blev riktigt bra faktiskt. 

Jag klädde lite upp mig (hade bl.a. knallrött läppstift - ibland kan jag faktiskt vara mode-modig) och kände mig annars fin. Alla vi som var gulisar förra året var alla bjudna hem till Leila. Det blev en jättebra kväll! Det var mysig stämning med mycket ljus och julmusik i bakgrunden, och intressanta diskussioner och människor. Kände mig trött - men mycket glad - efteråt! 

Med andra ord har jag haft en riktigt bra dag! Inget att klaga på! Hoppas ni haft en lika bra dag som jag!   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar