måndag 9 december 2013

Lucka 9. Vart vill du åka innan du dör?

Jag har ett självklart svar: Israel. 

 Min pappa åkte dit för tre år sen och kom hem med en massa berättelser om otroligt fina platser med en fantastisk historisk bakgrund. Tänk - att gå på samma gata som Jesus en gång gick. Wow. 

Nummer två på listan skulle nog vara att besöka USA igen. Jag vill se Los Angeles med Beverly Hills, Hollywood-skylten, Sunset boulevard, åka kändishus-guidning, men också New York, Manhattan och se Time Square, Central Park och  Empire State Building. (Har alltså bara varit i Arizona och Florida förut).

  En annan dröm jag har är att få besöka en regnskog. Ända sen jag var liten har jag varit fascinerad av regnskogar, och vill jättegärna besöka en innan jag dör. Typ Costa Rica? 

 Innan man dör skulle man ju nog också borda hinna besöka Ryssland. Vi har absolut längst gräns med Ryssland och det är närmare till St. Petersburg än det är till Österbotten - och ändå har jag aldrig varit där! Då skulle mina Anastasia-fantasier från barndomen äntligen får utlopp. 
Ett afrikanskt land borde man också definitivt besöka innan man dör. Vilket, spelar inte egentligen inte så stor roll. Safari vill jag gärna uppleva! Pappa var för två år sen i Zimbabwe och hade också då med sig en massa fina berättelser att berätta. Det är ju en helt annan kultur som råder där, än vad vi är vana vid. 
 
Det var en lång lista, men alltså första platsen kniper nog Israel. Sen är det ingen skillnad i vilken ordning USA, regnskogen, Ryssland eller ett afrikanskt land kommer. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar