lördag 14 december 2013

Lucka 12. Föredrar du att läsa poesi, skriva poesi, eller ingendera?

Jag hade egentligen inte läst poesi innan jag började studera nordisk litteratur, men nu har jag faktiskt börjat gilla att läsa poesi. Jag har lärt mig massor, om olika stilar och uttryckssätt som gjort det lättare att förstå dem. Men det känns nog fortfarande lite för främmande. 

Därför föredrar jag att skriva poesi själv. Skulle tippa på att jag totalt skrivit kring 25 dikter i mitt liv. De allra första är väldigt dåliga, men ju äldre jag blivit desto bättre dikter har jag skrivit. Jag skulle verkligen vilja visa mina dikter för er, kära läsare, men de är tyvärr lite för personliga för att bli publicerade för hela internet att läsa. Det är oftast så att det krävs någon tragisk eller omvälvande händelse för att jag ska få inspiration, vilket gör att mina dikter ofta handlar om djupa och allvarliga saker. De flesta dikter har jag inte visat för en levande själ. Och kanske det är lika så bra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar