tisdag 17 december 2013

Lucka 16. Mina favoritjulsånger

Min all time favorite är nog All I want for Christmas is you, it never gets old. HÄR

Och förstås Wham!s Last Christmas HÄR

Den stora favoriten ifjol var hela Michael Bublés julalbum, det är fantastiskt! Kan inte fatta att jag kommer att se honom live om två månader!


Också fast jag inte firar, eller ens skulle vilja fira, julen "i sanden", är den här ändå fin:


Jag gillar också Have yourself a merry little Christmas, som många har gjort cover på, men som jag tror att ursprungligen gjordes av Frank Sinatra. 

När det gäller svensk julmusik är det nog Carola eller Peter Jöback som gäller! 
Carola - O helga natt 

Och sist men inte minst, världens knasigaste julsång. Vi hade hejdlöst roligt åt den här vi fann den för några år sedan!


Det finns säkert många fler, men de här är de jag kunde komma på på rak arm. Julmusik är en mycket viktigt ingrediens för julstämningen! Så lyssna och få julstämning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar