söndag 22 december 2013

Intensiva 24 timmar

Jag har minst sagt haft ett jäktigt dygn...

Det började på fredagen då jag for iväg till Ellen och Ha (våra ungdomsledare) för att ha den allra sista Grani Youth-träffen med dem (de väntar barn så de slutar som ungdomsledare vid årsskiftet).Vi var en grupp ganska random människor som kom, flera hade inte varit med på länge eller bara en eller två gånger. Men det visade sig bli en jättetrevlig kväll! Vi åt goda tortillas, spelade Alias (jag och Anton vann igen - score!) och medan killarna var i bastun satt vi flickor och pratade. När klockan blev mycket for några hem, medan jag och fyra andra stannade övernatten. Det var osäkert in i det sista om vi skulle bli övernatten eller inte, men vi beslöt oss för att bli. När de andra for förlorade jag min Tolkien-oskuld eftersom vi kollade på den första hobbit-filmen. Inte helt min stil, men en helt okej film ändå. Vi tittade på den så sent att flera stycken gav upp och gick och lade sig eller sov igenom nästan hela filmen. Gustav såg de första 10 minutrarna och sen somnade han och snarkade igenom resten av filmen, haha! 

Så som du förstår var vi inte speciellt pigga på morgonen. Jag hade dessutom svårt att somna och blev störd av deras lånekatt som svansade runt mig hela tiden. Vi åt morgonmål och umgicks ännu en tid och sen for vi iväg hemåt.

Men istället för att fara hem blev jag i stan och träffade två kompisar. Jag kände mig inte så fräsch eftersom jag varken hade borstat tänderna eller håret, och dessutom sovit på ett hårt och kallt golv i natt. Men konstigt nog gjorde det ingenting. Vi åkte tåg till Dickursby, där vi mötte vår fjärde vän som bara bytte tåg där och endast hade 50 minuter på sig. Men vi hann med lunch på Rax och julklappsutbyte. Jee, jag har fått mina första julklappar! 

När jag äntligen kom hem var jag helt död, så jag kollapsade på sängen. Men jag fick bara sova i 15 minuter eftersom vi skulle på våra familjebekantas traditionella julfest. Jag ville inte alls fara, men när jag väl kom dit trivdes jag som fisken i vattnet! Jag fick träffa en känd författare (och f.d. chefredaktör på Hbl), vilket var spännande, men mest pratade jag ändå med hans fru som också är lite halvkänd och som är min f.d. gymnasiekompis mamma! Hon har också studerat litteratur vid HU, så vi hade mycket att tala om. 

När vi kom från festen måste jag snällt sätta mig vid datorn och skriva klart en essä till den allra sista hemtenten. Det tog ca 1 ½ timme och sen var jag äntligen färdig. JULLOV! 

Jag har med andra ord hunnit med en rolig men påfrestande sleepover, kompisträff, julfest och studerande - allt på ett dygn! 

Ps. Skriver lucka 20, 21 och 22 imorgon!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar