lördag 14 december 2013

Lucka 13. Mitt bästa Lucia-minne

Totalt har jag varit Lucia tre gånger. 

Första gången var på mitt första dagis, men jag har absolut inget minnet av det. Vi har en massa bilder från den gången och jag skulle gärna visa dem, men de är alla analoga bilder. 
 
Andra gången var i mitt andra dagis och vi var tre flickor som ville vara Lucia, och eftersom ingen av oss kunde ge efter hade vi tre lucior, och jag var en av dem. 

Den tredje och senaste gång jag var lucia var år 2003 i min hemförsamling. Det var för 10 år sedan, vilket betyder att jag var 10 år gammal. Jag minns att jag var jättenervös men att det nog gick riktigt bra till sist. 

Haha, Gustav! Och Sylvia där längst ut!

Lucia med sitt följe (och sin pappa)

 Glad Lucia-dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar