tisdag 10 december 2013

Slutkörd

Jag har inte haft något socialt liv på flera dagar. Jag har bara studerat, studerat och studerat.

 Till i dag (tisdag) hade jag TVÅ stycken tenter. En av mina studiekompisar frågade om det ens är lagligt, och jag undrar det samma. Man blir helt galet stressad eftersom man inte vet vad man ska satsa mera på, och så har man ju hälften kortare tid att läsa på en tent eftersom man måste läsa till två. När ämnena dessutom går in i varandra, blir man ju helt bortblandad. Dessutom hade jag en hel roman (på danska) att läsa, samt att skriva ett referat av den, för att jag ens skulle få skriva den ena tenten. Och jag hade förstås skjutit upp läsandet av romanen så långt som möjligt, att det sen gick åt en massa tid till det som jag kunde ha använt till tentläsning. Måste förbättra mig när det gäller prokrastination ... 

På morgonen hade jag Norsk och dansk litteratur etter 1870- tent och det gick väl helt okej. Mycket att skriva var det i alla fall. Sen bara 1 ½ timmes paus och sen hade jag danskatent, vilket också gick helt okej. Sen var hjärnan helt mos. Jag skolkade den sista timmen och får hem och firade med att bara slappa (vi skulle ha haft en roman, 100 sidor novell och en diktsamling till idag, så det var inte en chans att jag skulle ha hinna läst det, så jag tyckte att jag lika bra kunde gå hem). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar