torsdag 11 december 2014

Lucka 8: 10 saker jag inte gillar

Jag vet ... jag glömde bort bloggen i några dagar! Men nu är jag tillbaka! Och har mycket att berätta, så förbered er på många inlägg den kommande tiden! 

10 saker jag INTE gillar: 

1. Tidiga morgnar

Jag har blivit så morgontrött av mig på sista tiden (eftersom jag nuförtiden går och lägger mig 12-02)

2. Bantning

Inte för att jag någonsin har försökt göra det helt på riktigt, men har x antal gånger försökt minska på socker- och skräpmatsintaget. Not my thing. I love food waaaay too much. 

3.  Att gå klädd i svart från topp till tå

Samma sak här, not my thing. Det kanske är andras thing, men inte min. Det kan vara snyggt att t.ex. då man är uppklädd i en svart cocktailklänning ha svarta skor och strumpbyxor, men annars så känner jag mig så tråkig i helsvart. Jag vill alltid pigga upp det med färgklickar!

4. Människor som ser ner på mig 

Människor (ofta främlingar eller sådana som inte känner mig bra) som ser ner på mig för att jag är ung/kvinna/kristen/inte kan finska/"oerfaren" etc. 

5. När någon annan rättar MITT språk

Jag är oftast språkpolisen bland mina vänner, men när de nångång får chans att rätta till något jag sagt fel känns det mindre trevligt. 

6. När jag talar innan jag tänker

Ofta händer det att jag inte tänker efter förrän jag talar. Och jag blir så arg när det hoppar saker ur min mun som är elaka eller snäsiga. Förlåt för det. 

7. En snö-fri jul

Vill verkligen att det ska komma snö till jul!!!

8. Gräl 

Vem gillar nu sådana?

9. Ensamhet

Då den är ofrivillig, vill säga. 

10. Avundsjuka

Hemskt att både känna avundsjuka mot någon annan och att vara den som någon annan är avundsjuk på. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar