fredag 5 december 2014

Lucka 5: Har du förändrats under det senaste året?

Både ja och nej. 

Jag tror att ingen förändrar sig totalt över ett år, man är ju ändå samma människa med vissa grundvärderingar man har livet ut. Och jag bor ju (hittills) på samma ställe, och har ganska långt umgåtts med samma människor. Så på det sättet nej. 

Men på ett annat sätt tror jag ändå att jag har förändrats. Lite i alla fall. One year older, one year wiser heter det ju, och jag tror nog att det stämmer. Jag har gjort saker det här året som jag lärt mig av. Ett helt simpelt exempel är att jag för ett år sen var en SUPERDUPERMEGA dåliga förare, men att jag nu bara är SUPERDUPER dålig på att köra bil. Baby steps, baby steps.  

Ett annat, lite "större" exempel är att jag tror att jag lärt mig att bli mer modig när det gäller att träffa nya människor. Under sommaren träffade jag flera nya människor på ett spontant sätt, och det fortsatte på hösten då jag gick med i Studentmissionen utan att känna en kotte.  

Yay för positiv utveckling!  

Ps. Jag ska försöka skriva de här "kalenderluckorna" lite tidigare på dagen. Tror att det här är det tidigaste jag skrivit - och då är klockan 23.00. Oops.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar