tisdag 16 december 2014

Lucka 13: Hur jag firade luciadagen

Eftersom jag är så sen med min kalender har ju Luciadagen kommit och gått, men jag berättar ändå kort vad jag gjorde. 

På lördag for jag, mamma och pappa till Helsingfors för att för första gången titta på min kommande bostad. Och vi blev alla väldigt nöjda! 

Husen var fina och såg moderna ut, men det skulle nu fattas annars eftersom de är splitternya. Vi gick omkring och kikade in i alla fönster och försökte hitta var min lägenhet var. Fast det den är på första våningen så kunde vi ändå inte se in i just den eftersom fönstren var så högt uppe. Men vi hittade en spegelvänd lägenhet på andra sidan av huset. Där var byggubbar på jobb (huset är inte färdigt ännu) och vi frågade t.o.m. om vi fick komma in och kika, men de sa att de inte har rätt att släppa in någon. 
Det är tre likadan hus
Jag på innergården
Byggubben jobbade
När vi tittat på husen gick vi på en promenad i området. Där fanns många fina trävillor från början av 1900-talet, vilket var kiva. Vi konstaterade också att pappa bodde de tre första åren (1961-1964) ca 300 m ifrån var jag nu kommer att bo! 

Eftersom hela förmiddagen och en del av eftermiddagen gått åt till att fara på utflykt låg jag efter i mina studier, vilket betydde att jag hela resten av kvällen satt med näsan i tentboken. 

Och det leder mig till mitt nästa ämne, nämligen studierna. Jag har superstressigt just nu eftersom jag har EN TENT, EN 10-12 sidors ESSÄ och EN PRESENTATION av ett projekt allting fokuserat på EN dag, 18.12, alltså torsdag. Och jag vet inte hur jag kommer att hinna med allt. 

Det är alltså därför jag skrivit så dåligt på bloggen den senaste tiden. Men jag lovar, efter den 18:de är jag tillbaka och kan då ta igen mig! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar