söndag 7 december 2014

Lucka 7: 10 saker jag gillar

Jag gillar ...
 
1. Blommigt. 

Blommiga kläder (speciellt klänningar), väskor, dynor, häften, pennor, gardiner etc. 

2. Att läsa

 Jag har hela tiden någon bok jag håller på och läser eftersom jag älskar det så mycket. Det är eskapism för mig, dvs. att jag flyr verkligheten. Hela förra skolåret studerade jag litteratur vid UNI, så obviously tycker jag om att läsa. Är för tillfället mest insatt i engelskspråkig YA (young adoult). De bästa böckerna är de som får mig att antingen skratta, fundera eller gråta.

3. Kostym dramer

Det vill säga, filmer eller tv-serier som utspelar sig i en förgången tid. Allt från Marie Antoinette på 1700-talet till andra världskriget på 1940-talet. Jane Austen filmerna hör ju förstås till favoriterna. Och icke att förglömma, Downton Abbey

4. Att pussla

En fritidssysselsättning som är perfekt för avkoppling. 

5. Studentmissionen och min lifegroup

De är båda relativt nya i mitt liv, som jag är så glad att jag hittat till. Studentmissionen som helhet har fört mig närmare (och tillbaka) till Gud, och lifegroup-flickorna är underbara. 

6. Popcorn

My guilty pleasure. De bästa jag någonsin ätit var i USA. De var också de mest smör-drypande jag någonsin smakat. Mums.   

7. När människor vågar vara sårbara

Det finns inget finare än när en människa vågar öppna sig för en annan människa för första gången. Det är ofta nyckeln till att lära känna en annan människa på djupet, och ärlighet brukar riva ner murar. Om man tänker i film/tv-termer är det så fint när en elak karaktär plötsligt visar sina känslor och t.ex. gråter. Sånt är jag en sucker for. 

8. Att resa

Jag har tjatat om det här så många gånger, men jag säger det igen: jag älskar att resa. 

9. Förväntan i luften 

Dagar då det ligger förväntan i luften, då man vet att det kommer att hända något spännande.

10. Mina vänner

Jag har så många otroligt fina och dyrbara vänner. Ni vet vem ni är <3
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar