söndag 21 december 2014

Lucka 18: Vilken är den senaste bok/film du läst/sett?

Bok: 

Jag läste den för en litteraturkurs och bestämde mig sedan för att skriva min slutuppgift om denna bok, så jag har sönderanalyserat den. 

Det är alltså en klassiker som handlar om den deprimerade Doktor Glas som bestämmer sig att ta livet av en (odräglig) man. Den är väldigt intressant och bra! Läsvärd! 

Film: 

Jag älskar den här filmen! Det är en så härligt julig film som känns äkta. Jag gillar att den handlar om människor som inte alltid handlar rätt i kärlek och att dialogen känns väldigt verklighetstrogen; ibland säger man helt enkelt fel sak. 

Såg den här tillsammans med Stella när hon var övernatten hos mig. Hon kom och sov hos mig eftersom vi skulle träffas med gymnasiegänget nästa dag (alltså idag). Det var riktigt kul :)

Ps. Det här är mitt 400:de inlägg på den här bloggen! :O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar