tisdag 23 december 2014

Lucka 22: Vad tror du andra människor tänker om dig?

Jag vet inte riktigt. Det beror ju helt på vem det är jag möter. 

Är det en främling eller någon jag inte känner så bra, så hoppas jag att de tycker att jag är vänlig, artig, hjälpsam och noggrann. Det försöker jag i alla fall vara. Det finns alltid en risk att människor tycker att jag är tråkig/tyst  eller för reserverad. Jag hoppas att det inte är så. 

Jag försöker vara mig själv när jag träffar nya människor, men jag är den första att erkänna att det inte alltid är så lätt. 

Idag träffade jag faktiskt en av mina kompisars pojkvän för första gången, och eftersom jag var bland vänner blev jag plötsligt social, fnittrig och riktigt pratig. Ibland kan det få totalt motsatt effekt att träffa nya människor - jag blir tyst som en mus och sjunker in i mitt skal. Tyvärr. 

Men jag hoppas att du - ja, just DU - ändå har en bra uppfattning om mig!   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar