lördag 14 januari 2012

New phone?

Ända sen jag fick min sommarjobbslön i juli har jag gått omkring och funderat på om jag ska ta o köpa en ny telefon. Den jag har nu har föråldrats, och jag är trött på att ligga långt efter alla andra. Jag vill ju också ha touchscreen. Och gratis musik. Och Angry Birds. Och Facebook i telefonen. Jag har gått och sneglat på Samsung Galaxy Ace som har allt jag behöver. I juli kostade den 275 €, men nu är den nere i 222 €! Samtidigt som jag vill ha den så känner jag ändå att jag är självisk på nåt sätt. Jag behöver ju verkligen inte en telefon, eftersom jag har en som fungerar utan problem. Borde jag använda pengarna på nåt annat sätt, jag menar, folk lider ju ute i världen? Vad tycker du? Köpa eller inte?

Bilden tagen härifrån
Hade tänkt köpa den härifrån så får man hem den på posten.

2 kommentarer:

  1. Jag förstår din tanke och har ibland precis samma problem. Ibland måst man fundera att vad det är man prioriterar. Om man just ska flytta hemmifrån eller ska spara körkortspengar, kanske man inte köper en mega dyr telefon som egentligen e onödig.

    Men å andra sidan kan man int heller alltid tänka på barnen i afrika.. Har man jobbat och fått lön och har extra pengar och gärna vill ha en ny lite finare telefon, så tycker jag man kan köpa det!

    Ingen kan välja det för dig, men ja tycker nog bra att du kan köpa någo lite finare som du minns att du jobbat för :) Du är värd något nytt o finare ^^ Puss på dig och ses om en timme! <3

    hihiii <3

    SvaraRadera
  2. Hihi :) Det kan nog bra hända att jag köper den också... :)

    SvaraRadera