fredag 20 januari 2012

Åbo Akademi

Jag har precis just kommit hem från studiebesöket till Åbo Akademi. Det tog två timmar att komma dit och två timmar tillbaka, och så presenterades Humanoira (dit Svenska språket hör) på 5 min. Great. Allt skulle vara så effektivt som möjligt eftersom de hade så mycket att presentera. Vi var dessutom inte ens i de "riktiga" husen, vi var i det hus som farmaceuterna har sin undervisning. Men man fick som tur ändå prata med folk som studerade vid de olika fakulteterna och ta hem olika broschyrer. På hemvägen tog vi en tur runt Åbo, och eftersom vår lärare är från Åbo så kunde hon guida oss. Men annars så var det kul också för att jag fick umgås väldigt mycket med Erika (som jag lärt känna mycket bättre idag) och en del också med två andra från min klass. 

Men ändå, varför skulle jag vilja till Åbo om jag kan få helt samma sak vid Helsingfors Universitet? (Om jag inte kommer in till HU far jag nog troligtvis till Åbo, men det är nog på andra plats...)

4 kommentarer:

  1. Men de kan ju vara helt bra att flytta hemifrån,göra någå nytt,träffa nya människor o se andra ställen (;

    SvaraRadera
  2. Det har du rätt i! Men får jag välja blir det nog HU. Dessutom måste jag erkänna att jag typ inte alls känner till Helsingfors...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helsingfors kan också vara ett bra ställe att hitta nya vänner och sånt också, det har du rätt i! Om du kommer in till HU (vilket du säkert gör) så sku du då bo hemma eller söka någon lägenhet i Hesa? :)

      Radera
    2. Jag sku bo hemma typ första året eller tills det att jag skramlat ihop tillräckligt med pengar att skaffa en egen lägenhet. Studiebostad i Helsingfors kan jag glömma eftersom jag ju bor i Esbo, så det sku vara att skaffa en lägenhet själv (= svårare). Men vi får se! :D

      Radera