tisdag 3 januari 2012

MidVinterVeckan 2011-2012

Wow, sådan vecka jag har haft! Helt AWESOME! Jag var för det mesta tillsammans med mina två kompisar, Ida och Sandra. Tack tjejer! <3 Jag lärde inte känna nån ny person på det sättet, istället pratade jag med sådana som jag kände/visste från förut och lärde känna dem lite bättre. 

Min workshop, "Girl power" var jättebra! Den var inte alls så där barnslig som det kan verka, nej, den var så mycket bättre! Vi talade om skvaller, tjejkompisar, kvinnor i Bibeln, "kvinnan ska tiga i kyrkan"- bibelstället (som inte är grund för kvinnoprästmotstånd har jag fått lära mig), killar, sex, samboförhållande etc. Väldigt givande! :D

Den fina scenen

Mitt fina sällskap!

På äventyr i Närpes!

Sandra och jag all glammed up på nyårskvällen
Lovsången och undervisningen var enormt bra de också! Vi sjöng t.o.m. lovsång i bussen på väg hem! Till exempel den här sjöng vi! So I'll stand with arms high and heart abandoned. Under veckans gång fick jag förbön tre gånger och alla gånger kändes det så totalt befriande i hjärtat. Nu vet jag att jag kan vila i Gud, att jag inte behöver oroa mig för framtiden (både skrivningar och vad-jag-gör-efter-gymnasiet), att fastän min jordiska pappa inte alltid ger det jag behöver så finns min himmelska pappa där och kan ta hans plats och att jag faktiskt vill ge allt åt Gud. Jag fick släppa all oro och kontroll vid korset. Halleluja!

Ballongerna i taket som efter midnatt föll ner över oss!


Fresh 'n live på gång!
Mycket flippat höll vi också på med... Sandra försökte lära mig sina dansmooves men... let's just say I'm not the greatest dancer... :) På kvällarna (speciellt nyårsnatten och sista natten) var vi helt utflippade och bara fjanttades, kicklades och skrattade. Lägrets skratt/underhållning stod Rasmus F. Forsman för med Fresh 'n Live. Helt awesome roligt! På nyårskvällen klädde alla upp sig och fick vara med om både seriöst och roligt program. Vid tolvslaget räknade vi ner till 0 och sen kramade vi varandra och ballonger föll ner över oss och vi dansade hela natten lång! Lite sömn, underbart program och Gud, så kan man sammanfatta MVV!

2 kommentarer:

  1. OH YEAH!! :D helt sika nice bilder och kiva skrivet hela inlägget (: MVV 11-12 in my heart <3
    // Ida (orka int logga in på mitt konto)

    SvaraRadera
  2. Tack!! :D MVV 11-12 var just bäst, det har du verkligen rätt i!

    SvaraRadera