torsdag 1 december 2011

Let the countdown begin!

När jag vaknade imorse kändes det inte alls som något extra, det var bara ännu en torsdag. Ute var det inte så där jättehejsan väder. Först senare insåg jag att det är första december. Det måste nog vara vädret som gör att jag inte alls är på julhumör. Vem tänker på jul när det är 5.9 grader och blött (av regn)? Men, så har vi inte ens tagit fram vår lillajulpyntlåda, fast det var första advent på söndag. Och jag har inte druckit glögg en enda gång. Hm... dags att göra det? Det som dock fick mig på lite bättre julhumör var när mamma kom hem med en Haribo julkalender åt mig. Vissa saker förändras visst inte, det är fortfarande lika spännande att öppna luckan som det var när jag var 5 år. Skönt att veta att jag inte blivit för stor för julkalendrar (hittills i alla fall) ! :)

1 kommentar: