fredag 9 december 2011

Day 16 Another picture of yourself


Igår var jag på Lutherska kyrkans ungdomsprogram, den här gången var det bowling. Det var riktigt roligt faktiskt! Jag lärde känna några människor jag redan känner lite bättre och fick dessutom träffa några nya också. Känslan, då man vinner över Jesse i bowling är obeskrivlig :) Om jag kritiserade mig själv utifrån någon annans ögon hade jag antagligen sagt att jag är en "sökare". Sökare brukar man använda inom kristna kretsar när man talar om någon som inte riktigt har hittat sin tro och besöker än det ena än det andra samfundet. Jag hör till Metodistkyrkan (och i den kommer jag alltid att ha mitt andliga hem), men samtidigt så besöker jag Pingstkyrkans och Lutherska kyrkans ungdomssamlingar. Jag vet var jag hör hemma, jag vill bara inte fastna på ett ställe (och bara höra deras syn på kristendom), utan se mig omkring vad andra församlingar har att erbjuda. Olika samfund erbjuder olika saker jag söker efter. Precis som man brukar säga att det är naturligt för ungdomar att utforska sin sexualitet under tonåren, utforskar jag min tro. Dessutom, är det samma Bibel och samma grundvärderingar som predikas på alla ställen jag varit, så stora skillnader finns det inte! Samma tro, bara lite andra verksamhetsformer. Medan alla andra festar, stannar jag hemma och tar det lugnt ikväll! :)

2 kommentarer: