söndag 11 december 2011

Day 17 Someone you would want to switch lives with for one day and why

Det var en utmaning! Kanske Barack Obama för att få känna på hur det är att ha mest makt i världen? Eller Moder Teresa (ja, jag vet att hon är död)? Eller någon av mina lärare för att se hur mycket de faktiskt gör som vi aldrig någonsin ser (och för att få inside information från lärarrummet)? Eller mamma? Eller någon av mina kompisar? Eller något fattigt gatubarn i Venezuela för att verkligen känna avsaknaden av allt det jag tar för givet varje dag? Alternativen är så många! Jag kan inte bara välja ett! Men något av ovanstående skulle det nog bli! Vilket alternativ skulle du välja? 

2 kommentarer:

  1. hmm gillade ideen med att byta liv med ett fattigt gatubarn i venezuela... eller en tid iaf.. :P Man sku uppskatta dom minsta sakerna mycket mer då som man har i vardagen... :)

    SvaraRadera
  2. Det var det jag också tänkte! Som rubriken säger så skulle det ju bara ändå räcka en dag! :) Det skulle man nog klara av!

    SvaraRadera