söndag 25 december 2011

Jul, jul strålande jul

Gårdagskvällen var riktigt lyckad, även om den började dåligt... Vi tog in granen först igår på morgonen och insåg då att stammen inte rymdes in i julgransfoten. Då började vi förstås leta efter sågen - men den var spårlöst försvunnen. Då hade vi bara ett alternativ; använda Gustavs ficksåg, ni vet sådan som finns med i en fickkniv, som var helt löjligt liten. Hela proceduren som med såg skulle ha tagit två minuter, tog 2 timmar! Men vi fick julgranen på plats och kunde pynta den!

Efter julgröten for vi alla till graven och tände ett ljus till momi och mofas ära. Önskar att de kunde ha varit med den här julen <3

Huvudrätten! Mums må jag säga!
Vi fick som vanligt famo, fafa och farbror på besök. Ung som gammal tyckte att maten var helt sagolik, och det var den verkligen! När magen var proppmätt förflyttade vi oss till vardagsrummet och det blev julklappsutdelning! Jag fick som vanligt mest paket (hehe...) och alla var helt underbara! Tack alla ni som mindes mig med en present! Den mest chockerande presenten måste jag nog säga var Rebeccas; en månads presentkort till Forever-gymmet! Wow! Nu blev jag jätteivrig och vill börja jumppa genast! :D En annan mycket uppskattad present var Downton abbey season 1 (av mamma)! Jag fick dessutom annan sysselsättning till läslovet än skrivningsläsning, jag fick nämligen brunt/grått garn (syns lite uppe i högra hörnet av bilden) att sticka egna vantar av. 

Idag var det julotta klockan 7 på morgonen... Inte så kul att vakna halv 7 på en ledig dag, men det var nog värt det tycker jag eftersom det var så mysigt. Utöver det så har vi bara haft en chilldag idag, precis som vi brukar på juldagen! 

Grattis på födelsedagen Jesus! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar