söndag 4 december 2011

Get2gether veckoslut

Det blev ett mycket annorlunda veckoslut än vad jag hade tänkt mig. Jag tänkte "Varför gick jag och anmälde mig till Get2gether??? Det kommer bli helt lame. Ingen annan kommer ju typ", men packade snällt väskan och for med Gustav till tågstationen. Bara av att träffa de (få) andra GY:arna gjorde att jag blev på bättre humör. Och vet ni vad? Humöret höll i sig under hela veckolutet! 

Jag har bl.a. :
- sovit på ett golv (med maddrass) och i sovsäck i två nätter, inne i kyrksalen 
- spelat sähly och för första gången tyckt att det var riktigt kul
- fått helt sjukt ont i alla världens muskler
- varit med i ett drama, i vilket jag grät högljutt och blev skuffad till marken
- träffat både nya och gamla vänner. Insett att fast någon är 5 år yngre eller 10 år äldre än jag så har det ingen betydelse, jag kan vara vän med alla!
- sjungit lovsång, bett, lyssnat till undervisning, fått förbön, känt Guds närvaro och fått frid i sinnet
-  Lärt känna Ellen, Ha, Anton, Hanna S. o Sylvia mycket bättre. Utan Ellen och Ha skulle det definitivt inte varit samma sak! :)
Ha och Gustav i tåget på väg till Ekenäs

Alla vi flickor hade olika färger på lakanen! Ljusblått, ljusgrönt, ljusrött, gul och vinröd. Coolt!
Här spelas det ivrigt "krabbfotis"

Sähly!


Nina, Sylvia och Erika
"Mina småbarn" som jag kallade dem :)

Anttu predikade under gudstjänsten

Jag och Anton
Tack för ett roligt veckoslut! :) Det här tar jag med mig hem; smutsiga strumpor, vänner jag lärt känna bättre och Gud vet precis vad jag behöver, jag behöver inte alltid veta det själv. Han fixar det.

2 kommentarer:

  1. hahah, Anton ser ju glad o munter ut på den sista bilden :D

    SvaraRadera
  2. jepp... :) Jag hade en värre bild på oss båda men den passade sig inte riktigt (vi såg så knasiga ut båda två).

    SvaraRadera