tisdag 20 december 2011

Day 19 Nicknames you have, why do you have them?

De flesta kallar mig bara Hanna, men jag har fått höra en hel del smeknamn. Eftersom två av mina goda vänner också heter Hanna, har det varit nödvändigt med smeknamn. Hanna W brukar ibland kalla mig för Hallonet och sig själv för Humlan, efter de saker vi valde att presentera oss själva med den allra första dagen av gymnasiet (man måste välja en sak på samma bokstav som ens namn). Med andra Hanna, d.v.s. Hanna J (märk problemet!) brukar jag heta Wiikus, HaiSnus eller bara HaW. (när Hanna kallar mig HaiSnus kallar jag henne Haisnuschk). Som liten kallades jag Hannuli. För ett antal år sedan hade jag en period då jag höll på med "skojlatin" = jag lade till "us" i slutet på ord så att de lät mer latinska (tänk: Julius Ceasar, Maximus, Brutus...) Därför blev jag Hainus (mamma--> Maimus, pappa --> Paipus, gustav --> gustus) som jag fortfarande kallas hemma. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar