torsdag 22 december 2011

Julkyrka och början på jullovet

Julklappar att ge...


Lärarkören

Cata, Elsa, jag, Stella, Jesse och Hanna <3

... och julklappar att få
 Nu börjar julen komma riktigt nära! Jag har haft två riktigt bra dagar. Som jag ren skrev i förra inlägget, så hade vår skola julkyrka i Esbo domkyrka kl. 23-24 natten till idag. Det var väldigt mysigt och stämningsfullt, men samtidigt kunde jag inte låta bli att tänka att det var den allra sista gången jag upplevde det. Det var första gången i år jag fick "riktig julfiilis", härligt!

Söta Gabo!
Hanna och Elsa
Elsa och jag
Cosmopolitan
Idag var jag alldeles dödstrött när jag vaknade (kom hem så sent igår kväll) men tack och lov har jag en god självdisciplin, så jag lyckades faktiskt städa hela huset. (Vi hade dagsverksdag). På eftermiddagen for jag in till stan och träffade en del av det forna högstadiegänget, d.v.s. Elsa, Hanna J o Gabo. Vi satt länge på Café Java i centrala Helsingfors och pratade om ditt och datt. Det var jättetrevligt att catcha up, med speciellt Gabo, som jag inte hade sett på evigheter! När baren öppnade tog vi oss var sin drink, gott! Efter en tid kom Hannas pojkvän dit och det var kul att se hurudan filur han egentligen är! :) Efter att vi tagit farväl yrade jag omkring i lite butiker och fyndade två julklappar, score! Awesome day indeed!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar