onsdag 30 november 2011

Day 12 How you found out about Blogger and why you made one

Det var faktiskt en moddakurs som fick mig att bli intresserad av bloggar. Kursen gick under namnet mediekunskap och vi fick en uppgift att gå in på sidor som ratata.fi och bloggen.se och läsa olika sorters bloggar. Då upptäckte jag att en massa människor jag känner har bloggar utan att jag typ ens visste vad en blogg var för något. Efter det började jag följa med några bloggar, och blev intresserad fenomenet. Jag funderade länge om jag skulle starta en själv eller inte, jag ansåg att jag inte skulle ha tid eller ens viljan att skriva en blogg utöver det dagliga dagboksskrivande. När jag till sist bestämde mig  att starta en pratade jag med olika bloggare, och Ida (bloggaren bakom http://iitustankar.blogspot.com/ ) sade att med blogspot finns det tusentals olika sätt att designa en blogg, så det blev Blogger (elr. blogspot som det också kallas). Och nu har jag haft den här bloggen i lite på en månad and liking it so far! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar