söndag 27 november 2011

Day 10 - Songs you listen to when you're happy, sad, bored, hyped and mad

Den glada sången är självklar; Don't worry be happy :) Bobby McFerrin - Don't worry be happy.
Men jag gillar bl.a. också: 
Corinne Bailey Rae - Put your record on eller vilken låt som helst av de här artisterna.

När jag är riktigt nere vill jag gärna inte lyssna på ord, därför passar den här härliga pianomusiken då! Yiruma - May be

När jag är uttråkad märker jag nog inte vad jag lyssnar på... Int vet jag!

Jag är inte en så "hyped" människa av mig, men när jag någon gång är det lyssnar jag antagligen på det här: Rihanna - Only girl (in the world)

När jag är arg vill jag helst inte alls lyssna på musik, då stör det mig bara, men skulle jag vara riktigt pissed off skulle jag kanske lyssna på "Rachel Berry" i Glee när hon sjöng "Gives you hell" 
eller Timbuktu - Resten av ditt liv (väldigt fula o elaka ord, men jag gillar låten i sig). "...och må dina hårddiskar för evigt alltid krascha" och "att dom skriver idiot i ditt pass" sjunger han bland annat. Haha :)

Kom just fram till att det var överlägset lättast att välja de glada låtarna. Jag lyssnar nog mest på sånt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar