torsdag 30 maj 2013

Konstiga konstskolan för konstiga konstnärer

Det känns som om jag har förlorat all lust att skriva blogg. Ni vet inte ens hur mycket rå viljestyrka det krävdes för att skriva de här två meningarna. 

Jag har helt enkelt annat på gång. Eller kanske det är vädret. Det är så fint och vackert och varmt och ljuvligt och somrigt och och och ... men ändå orkar jag inte gå ut. Ärligt talat skulle jag helst bara ligga i sängen hela dagen och läsa böcker. Goda och bra och spännande och förlora-dig-själv-helt-i-bokens-värld typ av böcker. Och och och. Jag är väl lite av en ensamvarg. 

Okej, nu räcker det med random flum. Jag kan ändå inte blogga på några dagar, så jag tänkte att jag lika väl  kan berätta för er alla hundramiljonertriljonerbiljoner läsare där ute vad jag kommer att syssla med de närmaste dagarna.

Fredag (alltså imorgon) : KÖRPROV, take two. M.Å.S.T.E. KOMMA IGENOM. Om jag blir godkänd ser ni det på Facebook, men om min Facebook-wall är lika tom som min plånbok (okej, den är faktiskt inte tom, men jag kom inte på någon annan metafor) ska ni helst inte fråga. Det blir bara pinsamt.

Fredag kväll: Rebeccas  examensfest! Yay! Grattis till dig!

Lördag morgon: Avfärd mot de nordligare breddgraderna, till Karleby. Där jag som stolt 
kusin ska vara med på kusins studentkalas.

Söndag kväll: Hemfärd tillbaka till de sydliga breddgraderna.  

Onsdag: årets sista Grani Youth som ska firas med en mystisk överraskning. Både snyft och jee! 

Onsdag/Torsdag: Vår stora lägenhetsrenovering sätter igång! Förhoppningsvis kan jag fly till Tonttis och slippa sova på soffan i två veckor medan de renoverar mitt rum. 

Vilken vacker och klar framtid jag har framför mig. Vilken konstig text. Usch vad jag känner mig konstig. Rubriken har inget att göra med det här inlägget förutom att båda är lika konstiga. Höhö. Okej, nu ska jag sluta. Hejdå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar