lördag 11 maj 2013

Tumblr

Jag har igår gått med i något som heter Tumblr. Jag hade inte riktigt nån aning om vad det handlade om, men en från Grani Youth hade värsta guidningen för mig under vår övernattning så jag blev riktigt intresserad (tack Sylvia!). Jag är nybörjare och har inte riktigt förstått mig på allt ännu, men jag har i alla fall försökt. 
Sån här typs bilder hittar du på min Tumblr (även den här)
 För er som inte vet vad Tumblr är kan jag berätta att det är ett socialt medium där man skapar en blogg (en tumblr) och kan antingen lägga upp själv eller "reblogga" andras bilder. För att se andras bilder måste man "followa" dem och man kan själv ha followers. Det är meningen att man ska reblogga sådant som intresserar en och sånt man blir inspirerad av. Det har i alla fall jag gjort. Jag har hittat en massa ljuvliga bilder och gifs (man lägger två bilder "på varandra" så att bilden flimrar och på så sätt uppstår en rörelse)! Mest har jag rebloggat blommor, Downton abbey, pastellfärger, fina kläder och fina quotes. En bild har jag hittills lagt upp och det är på en nageldesign jag gjorde för ett tag sen. 

Här hittar ni länken: http://hainus.tumblr.com/#  (du behöver inte ha Tumblr för att kunna se)

(för att se hela sidan kan du scrolla neråt).

Ja, jag heter alltså Hainus där :) Du får jättegärna börja följa mig om du ren har en Tumblr :)

3 kommentarer:

  1. oj nej vad gullig sida du har på tumblr!!! love it <3 speciellt dendä med Downton Abbey bilden som rör på sig; Mary och Matthew! Också Stolthet & Förmdom med Keira Knightly e bra! :) Men vetdu du sku också kunna berätta mer om dedä me Tumblr ti mig, för jag har int heller förut förstått mig på dedä, annat än genom att hitta inspirerande "quotes" och bilder där. Ses! ;)

    SvaraRadera
  2. tack så mycket! <3 Vad glad jag blir! :) Jee, jag är glad att jag fick dig intresserad av Tumblr, det var just det som var poängen med det här inlägget! Jag kan säkert tala om Tumblr och visa på dator i Mäntyharju? :) Lättare att visa än att bara tala om det :)

    SvaraRadera