fredag 3 maj 2013

Sista föreläsningen och Kristina från Duvemåla

Voi huhhu vilken dag det var igår! Full rulle från 7 till 22.30! 

Klockan 8 hade jag min sista föreläsning. Ja, du läste rätt. SISTA. Nu är pulpetsittandet över för min del i vår. Direkt efter hade jag körlektion - min första på två månader - som inte gick så bra. Men nu bokade vi i alla fall in ett körprov. Hjälp! Tack och lov sa han att man kan göra det på svenska! Det var en otrolig lättnad. 

Sen for jag tillbaka till skolan och skrev isländska tent. Det gick bättre än förväntat, vilket ju alltid känns trevligt. När jag steg ut ur salen lyftes en tyngd från mina axlar! Jag, Leila och Sandra bestämde oss för att fira den allra sista riktiga dagen med en underbart god glass i solskenet. 

På kvällen var det äntligen dags. I över ett års tid har jag velat se Kristina från Duvemåla och nu blev det äntligen av! Det var mammas födelsedagsgåva till pappa (vilket är lite ironiskt eftersom jag önskade mig biljetter i julklapp. Minns ni detta inlägg?). 

Jag har ju dessutom läst de två första böckerna i serien, så det var roligt att se hur det lästa ordet kom till liv. De sjöng helt underbart vackert! Åh, jag fick sådan gåshud när de sjöng! Den var kanske lite lång (tog fyra timmar med pausen inräknad och slutade 22.30), men ändå jättebra!
Här kommer några mobilbilder: 


Det är så majestätiskt!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar