fredag 24 maj 2013

Stellas lande

Sorry att jag inte har skrivit på länge. Nu när jag har börjat Tumblr går all min tid åt till det...
Men en annan orsak är också att jag varit borta i några dagar. 

På söndag bar det av på roadtrip med Hanna och Elsa. Två timmar senare var vi på Stellas lande i Mäntyharju. Det är en helt otroligt fin plats där man ser över sjön. 



Men vi har ju som sagt varit där förut så ställets utseende var inte någon nyhet. Vi visste att allt skulle vara stort och lyxigt. 
Mycket av vår tid gick åt till att fota. Men eftersom jag har en så dålig kamera fick jag inte så hemskt fina bilder. De andra hade alla systemkameror, så de fick mycket finare bilder. Tänkte ändå dela med mig av några vyer vi fotade. (Har ingen aning om hur bilderna flyttade på sig så där, eller hur man får tillbaka det)

 Mycket av vårt fotande handlade också om den vackra solnedgången som vi hade den första kvällen. 

En jättebra bild på Hanna i skenet från solnedgången

Elsa och Stella med solnedgången i ryggen

Jag som gör hjärta



 Nästa dag for vi in till Mäntyharju downtown som är en ganska sömnig liten stad, men helt trevlig nog. Vi köpte glass och gick sen till en lekpark och lekte som småbarn, hehe :) 
 Samma dag gick vi också på promenad längs skogsvägen. Stella hittade en helt underbar hatt som jag hade på mig. Jag blev helt kär i den!



Mera fotande...

 På kvällen hade vi roligt och sjöng Singstar och spelade ett roligt spel som gick ut på att man skulle använda hela sin kropp för att få till stånd rörelse (lite som Wii bara att utan nån kontroll i handen). Hanna gick in för det med liv och lust :)
Förutom allt detta har vi ätit god mat, skrattat, pratat, tittat på film, gått i bastun, solat en stund och t.o.m. sovit lite. Det var underbart väder som kändes helt som sommar, vilket var helt underbart. Det var precis det jag behövde. Till sist avslutar vi med en fin bild på mig och Elsa, tagen då vi låg på gräsmattan och solade (medan de andra lagade mat haha): 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar