torsdag 3 maj 2012

Beslutsångest

Vad ska jag göra, är en fråga man ofta måste ställa sig under livets gång. Just nu är det en sån gång. Jag vet att det inte har någon skillnad att jag skriver det här på bloggen, ingen kommer ändå att hinna lämna en kommentar innan beslutet ska fattas, men jag vill ändå få mina tankar nedskrivna. Nu kanske du tror att det handlar om något livs-förvandlande beslut, men så är inte fallet. Varsågod, välkommen till Hannas tankevärld:

Jag tvekar om jag ska fara på en fyra dagars ungdomshelg eller inte. Jag hade hoppats att någon av mina jämnåriga vänner skulle komma med, men ingen kunde eller var intresserad. Den enda som är på väg dit av mina vänner är Ellen, som är ca 10 år äldre än jag. Enligt evenemanget på facebook skulle jag vara yngst, och närmast i min ålder skulle en 21:åring vara. Ska jag låta min blyghet kommer i vägen? Ska jag skippa helgen bara för att jag är rädd för att bli ensam? Det är ju ändå Jumijärvi det handlar om, paradiset på jorden, där ingen någonsin blir lämnad utanför! Det är ju inte så att jag inte känner de där människorna, jag har aldrig bara umgåtts med dem eftersom åldersskillnaden varit för stor (de flesta anmälda är närmare 30 år). Jag har dessutom aldrig kommit hem från ett läger på jumi och tyckt att det var dåligt, snarare att det var mycket bättre än det förra. Men då hade jag alla mina vänner med mig. Dessutom sa Ellen igår först att hon skulle komma och vi skulle köra dit tillsammans, men senare kom hon på att hon har en konsert på lördag som hon måste gå på, så hon skulle lämna mig ensam i en och en halv dag. Jag skulle antagligen tvingas åka tåg ensam hem , något som jag inte vill. Det är förövrigt veckoslutet före mitt stora inträdesprov...   
Jag vill dit so badly, men samtidigt so not. 

Och by the way, det är sista anmälningsdagen idag.

Vad ska jag göra???

2 kommentarer: