torsdag 12 april 2012

Sommarjobb!

Källa
Jag kom på att jag inte har berättat den glada nyheten! Jag har fått sommarjobb! Det var en bekant till mig, E.A., som tipsade mig om att hon själv hade jobbat på Konkordia hemmet (ett åldringshem i samband med metodistkyrkan i Helsingfors) flera somrar, så jag skickade ett e-mejl, for på "arbetsintervju" och fick ett telefonsamtal när jag var på Mallorca där min arbetsgivare erbjöd mig jobb! Och vad ska jag göra då, kanske ni undrar? Det var tal om att jag skulle ha närvårdar-turer (hjälpa åldringarna), men när hon ringde erbjöd hon mig något helt annat. Ett vikariat för städerskan. Jag blev förvånad, men tackade ändå ja. Det finns bättre jobb, det måste jag erkänna, men hej, det är på svenska och jag får lön. 5 ½ vecka ska jag vara bästa kompis med golvmoppen, men jag tror det är värt det. Bättre än inget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar