måndag 23 april 2012

Get2Gether

Jag har ett fantastiskt veckoslut bakom mig. Wow, vad bra det var alltså! Det kom folk från Borgå, Lappvik, Esbo, Grankulla och Ekenäs till vår kyrka för att fira ett veckoslut tillsammans. Vår ungdomsgrupp, Grani Youth, var arrangörer tillsammans med två ledare från Ekenäs. Vi lekte lära-känna-lekar, skrattade, sov sex flickor i ett litet rum tätt intill varandra, hoppade omkring i skogen (tänk att det finns skog i Grani!) och lekte capture the flag, hade andakter och förberedde gudstjänsten. Jag drog mitt strå till stacken genom att tillsammans med Ida dra en dramaworkshop + att jag ensam drog underhållningen under chillkvällen, i form av frågesport. Vi ändrade om i församlingssalen, så att vi byggde upp en myshörna i ena hörnet, vilket definitivt höjde stämningen!
Daniel
Det har alltid bara varit ett träkors som man knappt sett... tills nu! Det förvandlades till ett klotterplank, vilket visade sig vara jättelyckat!

Fanny med sin Ponkey som hon beslagtog under hela helgen
Så här tätt sov vi...
Anton... being himself
Under chillkvällen spelade jag Scrabble
Under gudstjänsten framförde vi "Jesus i bakluckan". Det är väl inte så svårt att lista ut vilken roll jag hade, med skägget och luciaklänning ;)
Vi var alla väldigt olika som människor, men vi funkade alla jättebra ihop! Jag kände alla från tidigare, så jag fokuserade på att lära känna dem ännu bättre. Jag älskar verkligen våra GY ungdomar, varenda en! Mest givande för mig var att få lära känna Daniel, Anton, Sylvia, Ellen, Hanna och Anttu bättre (de två sistnämnda hör inte till våra ungdomar). Till lägerliv hör ju förstås att man känner sig ofräsch på morgonen, går omkring i smutsiga strumpor och vakar länge, men det är bara kul! 

En annan sak som jag upplevde var väldigt positivt, var att jag för första gången var stolt över att tillhöra min kyrka. Vi gjorde ett helt fantastiskt jobb, med allt från mat till dekorering till underhållning. Och under gudstjänsten kändes det verkligen som om hela kyrkan sjöd av liv och ljud! Vi kan också ha fantastiska möten för ungdomar! Vi är inte bara en gammal kyrka där man sjunger psalmer och sitter tysta, NEJ, vi är SÅ mycket mer! Tack alla för en mycket givande helg!

2 kommentarer: