fredag 6 april 2012

Mallorca resan

Var ska jag börja? Hur kan jag göra 9 dagar av pur lycka till rätta i bara ett inlägg?

Dagen innan vi skulle fara fick vi veta att vårt flyg till Frankfurt, där vi skulle mellanlanda, hade blivit annullerat! Vi hade inga biljetter! Efter många långa samtal till varandra och efter en lång emotionell kväll, fick vi det fixat (ca halv 12 på natten). Hannas pappa köpte nya biljetter till oss, och efteråt sa han att det var helt otroligt att det hände, att det fanns just fyra platser kvar på ett flyg till Oslo, för dessutom ett väldigt rimligt pris. Jag anade att Gud hade ett finger med i spelet... 

 
Här är mina trötta medresenärer; Stella, Elsa och Hanna i flyget
Första bilden på Mallorca
Morgonmål

Huset framifrån

Elsa och jag


Vy

Jag poserar vid några aloe veran som senare rev upp lite i mina byxor...
  När vi steg ut ur planet väntade bländande solsken och 20 grader! Halleluja! En av mina första tankar var att jag hade glömt hur vackert det är på Mallorca. Bl.a. bergen som syns i bakgrunden vart man än tittar...


På promenad

Limbo-skylten


Bild från Valldemossa
När vi var på väg till Valldemossa hade vi en nära-döden-upplevelse. Eller kanske snarare en nära-krock-upplevelse. Det var verkligen centimeter från att vi skulle ha krockat med en turistbuss som körde för långt ut i en kurva. Vi höll alla andan och pustade ut av lättnad när inget hände. 

Lyxkryssare i Portal Nous

Stella, jag och Elsa

På andra sidan piren med lyxkryssarna fanns den här... Lite kontrast...

Me and my car. No nej, men ni ska veta att det där är en av de bästa och snabbaste bilar som finns. Gustav hade beordrat mig att fota en om jag såg nån

 Jag märker redan att det här inlägget har blivit allt för långt, så jag tänker fortsätta i ett annat :) Ps. Jag har ingen aning om varför, men alla mina bilder blir suddiga på bloggen, vad jag än gör. I mitt Windows fotogalleri ser de nog helt skarpa ut, så jag förstår inte riktigt. Men jag kommer antagligen att publicera samma + andra bilder på fb, så stay tuned!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar