lördag 7 april 2012

Glad påsk everybody!

Bilden tagen härifrån
Kom ihåg att påsk är mycket mer än bara söta kycklingar och påskägg! Jag tänker inte börja predika, men jag måste bara få säga hur mycket jag beundrar Jesus. Han kunde ha sagt "screw it" och lämnat Jerusalem och förnekat allting, men han visste vad hans uppdrag han var, så han stannade kvar. Skulle du ta på dig hela världens synd och ge dig in nåt som leder till en säker död*? Well, I know one guy who did. Eftersom Jesus var den enda människan ren och fri från synd tog han min plats på korset. Syndens lön är döden. Jag borde ha hängt på korset. Du också. Men det fantastiska är att vi inte behöver. För priset är redan betalt. Jesus betalade med sitt liv. Wow.

* det där med säker död stämde ju inte riktigt i det här fallet, men det är, som bekant, ett uttryck :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar