onsdag 31 oktober 2012

Skola, bilskola och jobb

Jag har varit väldigt busy de senaste dagarna. På söndag skrev jag äntligen klart hemtentamen som jag hade jobbat på i en vecka. Det var jobbigt att skriva så mycket, men samtidigt var det intressant. En fråga löd t.ex. så här: "Berätta om ditt eget namn, både förnamn och efternamn. Ge en beskrivning av ditt namns historia och popularitet. Varför har du just detta namn du har (t.ex. hur har dina föräldrar valt ditt namn)?" Superenkelt och roligt! 

På måndag började den nya perioden och jag fick uppleva min första (ja, första!) "åttansmorgon". Stööööön.

Igår fick jag ut ett mellanförhör i grammatiken (jag har väl skrivit om det förut?) och jag fick en 5:a = det bästa vitsordet! Yay! 

Igår började jag och Elsa bilskolan tillsammans! Det ska bli ett spännande äventyr! Men lektionen ... det var som att ha kommit tillbaka till högstadiet. Jag är van vid att folk sitter tysta och lyssnar på läraren och bara ställer vettiga frågor, men här satt hela bakersta raden med 17-åriga pojkar och pratade, härjade och ställde dumma frågor. Men där verkade nog också finnas vettiga människor. Hur som helst, tänk - om några veckor sitter jag kanske framför en ratt! Gulp! 

Idag var det väckning 05.50 (...) för att hinna till 7 på jobb. Jag har blivit erbjuden att hoppa in som kökshjälp på samma ställe som jag städade under sommaren, på Konkordiahemmet. Idag var det mest som en prövningsdag. Jag var med en annan kvinna som också jobbade som kökshjälp och hon visade mig hur allt skulle gå till. Det var mycket diskning och sånt, men helt roligt. Det var också roligt att få servera tanterna. Lite lustigt var det ju att ingen av tanterna typ kände igen mig ... fast å andra sidan så hade jag faktiskt en "hatt" som täckte allt mitt hår. Jag blev erbjuden mera jobb, både köks- och städjobb. Kiva med lite klirr i kassan! 

1 kommentar:

  1. Jess! Super att jobbet känns bra och att det är kul :) Vilken möjlighet att få arbeta som kökshjälp, själv gjorde jag det en vecka på PRAO:n, det var jätte roligt! ;)

    SvaraRadera