söndag 4 november 2012

19 år har jag funnits på denna jord

Igår hade jag födelsedag och fyllde 19 år! Som barn var födelsedagen den absolut viktigaste dagen under hela året (- på julafton måste man dela uppmärksamheten med alla andra), men nu känns det inte lika viktigt längre. Men okej, jag erkänner, jag sov oroligt under natten och när mina familjemedlemmar kom in för att uppvakta mig låtsades jag att jag de väckte mig fast jag hade varit vaken i 10 minuter och lyssnat på dem viska utanför dörren. Så som jag alltid gjorde när jag var barn. Och visst var det roligt att få öppna paket - det är någonting som vi människor aldrig kan växa ur, tror jag. 

Den vänstra "Winter at Downton Abbey" fick jag av Gustav och den högra "The king's speech" av mamma. Såg "The king's speech" idag och jag måste bara säga att jag fattar varför den fick fyra Oscars. Det är en fantastisk film. SE DEN.
Av pappa fick jag en ny stol till skrivbordet som jag själv hade valt ut dagen innan. Han gillar att ge praktiska gåvor!
På mig har jag del två av mammas present. Den turkosa toppen och den mörkgröna kavajen (som jag hade önskat mig) fick jag alltså!
Hanna & Hanna
Elsa
Tårtan som mamma bakade - mums!
För första gången i mitt liv hade vi inte ett stort kalas för släktingar och familjebekanta. Jag kände att det var dags att avsluta det. Det var ändå mina föräldrars vänner och inte mina egna vänner som brukade komma (förutom Rebecca). Istället hade vi bara den närmste släkten på besök; famo, fafa och farbror. Det var riktigt kul det också. Men det var inte alla mina gäster. De två andra kom några timmar senare. Hanna J och jag har försökt träffas i över två månaders tid, men alltid misslyckats på grund av annat program, men idag blev det äntligen av. Elsa kom också eftersom vi tre var en trio under högstadiet. Vi spelade kort som vi brukar (det är lixom vår grej), skrattade, lyssnade på musik, åt tårta och catchade up. Härlig kväll och en riktigt bra födelsedag! Tack för alla gratulationer! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar