måndag 19 november 2012

Get2Gether (nummer tre) i Åbo

Det här senaste veckoslutet var jag på miniläger i Åbo. Vi var en grupp på ca 20 personer som kom från olika delar av södra Finland, i åldrarna 12-22 (29 om man räknar ledarna). Men den största delen bestod ändå av folk från min ungdomsgrupp Grani Youth. Vi hade jättekul! Vi hade en lagtävling som jag ut på att vi gick runt i Åbo och utförde en massa uppgifter. Här kommer några bilder från den och lite annat!
Här är mitt lag + en random typ (han längst ner till höger) på domkyrkotrappan i en pyramidformation. (Vi fick bara ha 4 fötter, ett huvud och två knän i marken).
Här skulle vi iscensätta en dramatisk pulkka-åkning. Vi tog först en bild, men sen hittade vi det pinka söndriga badkaret och fotade en ny. Visst ser de riktigt döda ut?
Vi skulle också ta ett foto (med nån random som fotade) då vi alla stod på ett staket, och det här var resultatet.
 Älgen du ser på bilden fanns i en park och vår uppgift var att alla skulle klä älgen med ett av våra klädesplagg. Det syns kanske inte så bra på bilden men älgen har rock, huppare, skor och mina handskar på klövarna och dessutom vantar på hornen.
Några kortspel blev det spelat under helgen!
The duckfaces ...

När jag kom hem och laddade in bilderna i datorn upptäckte jag att de allra flesta bilderna var tagna på eller av Anton. Det här är bara en av säkert 20 bilder som Anton har duckface. Men det är bra med människor som tycker om att vara på bild!
Tillsist en gruppbild på oss alla <3
Det var en lyckad helg på många sätt. Jag fick vara barnslig igen med människor i 14-15 -års åldern, men samtidigt saknade jag vuxnare sällskap. Vi hade en massa roliga lekar, åt god mat och hade en bra stämning mellan oss. Vi hade också undervisning, lovsång och workshopar. På söndagen deltog vi i gudstjänsten och jag var once again med i ett drama. Jag hade inte tänkt välja drama som workshop eftersom jag hade valt drama alla gånger hittills, men jag blev tillfrågad. Men det var helt roligt! Det handlade om en banan :) Det enda som egentligen var dåligt med lägret var att jag sov så dåligt båda nätterna (men vad mer kan man förvänta sig av en madrass på ett kallt golv?). Lovsången och undervisningen/predikan fick min hjärna att sätta fart, jag har verkligen tänkt på en massa stora frågor under det här veckoslutet. Allt det som jag tänkt de senaste veckorna s.a.s. bubblade upp till ytan. En av de starkaste sakerna jag tog hem med mig är: WWJDIT = What Would Jesus Do In Turku ?(eller Esbo för mig). Det här var inte en lika bra G2G som senast då det var i vår kyrka, men ändå riktigt bra. Det kändes helt sjukt konstigt att fara till skolan idag, direkt efter en helg som denna ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar