lördag 27 oktober 2012

Bokmässan

Elsa kollar på serier
Som sagt, mycket folk
Idag var jag och Elsa till bokmässan i Helsingfors eftersom hon hade två fribiljetter. Eftersom jag studerar språk och alltid har älskat att läsa böcker var det här rätt ställe för mig. Mycket folk överallt och trångt, men roligt!

Köpta böcker: En 
Trötta fötter: Två
Bongade bekanta/halv bekanta: Sex
Bongade författare: Sex. Kaj Korkea-aho, Monika Fagerholm, Ulla-Lena Lunderg, Herman Lindquist, Märta Tikkanen och Sofi Oksanen
Bongade politiker: Två. Pekka Haavisto och Tarja Halonen

De två sista kategorierna är väldigt imponerande! De är ju kändisar (typ)! 

En lite pinsam och rolig incident inträffade. Jag gick fram till ett ställe där det fanns böcker och visade "Se till mig som liten är" (av Kaj Korkea-aho) för Elsa och sa att jag hade läst den här. Vi diskuterade lite om den och Elsa sa att hon inte får köpa  den (eftersom hennes mamma har gett vinkar om att hon har köpt den åt Elsa i julklapp), men det lät som om Elsa sa att hon inte ville läsa boken. Då märkte jag vem som stod bredvid oss, författaren själv! Haha! Han låtsades som ingenting och gick därifrån, men det är ju klart att han måste ha lyssnat när vi talade om hans bok!  

3 kommentarer:

  1. Haha :) men Hanna, du berättade ingenting om det när du utropade Pekka Haavistos namn och han tittade direkt på dig! Från några meters håll hörde han dig och förstod att du menade honom :-P men jo, det var kul idag :)

    SvaraRadera
  2. Nä, jag tyckte det räckte med en pinsam händelse ;)

    SvaraRadera
  3. Åh! Jag sku också ha vila fara till bokmässan. Men det blev inte av. Låter i alla fall som om ni haft det roligt! :)

    SvaraRadera