tisdag 14 februari 2012

Tysk i huset

Den här veckan har en tysk 13-årig kille invaderat Gustavs sovrum. Han är en del av den grupp tyskar som kom från Eberswalde (ingen aning om hur det stavas) hit till Finland igår eftersom de har utbyte med Gustavs klass. I höst åker Gustavs klass ner till dem. Vi fick på förhand veta att de har det ganska dåligt ställt ekonomiskt (har hört till det forna östtyskland) och att de kan nästan ingen engelska what so ever. Han heter Randy och verkar vara helt vettig. Ännu åtminstone har han inte stulit något. Vi vet inte riktigt vad vi ska tala för språk med honom, men det blir en salig blandning av engelska, svenska och hemmagjord tyska. Han tycks nog förstå en del engelska ändå, så helt borta på vinden är han ändå inte. Jag har hört honom yttra orden "nice" och "goodnight", alltid något. Någonstans måste man börja. 

På tal om helt andra saker så var jag idag med gänget till S's och H's kuvis för att klottra på våra abihaalare. Bråda tider väntar oss. Hinner kanske inte blogga så mycket den här veckan eftersom jag har fullt upp med studentskrivning, Grani Youth, Penkkis (!!!) och abikryssning. !Adiós! 

4 kommentarer:

  1. SWEEEET :D låter najjs det där på slutet XD Jag vill se dig kasta godis. hihihii ^^

    Om tysken, så borde jag umgås med killen imorgon... har nämligen tyskaprov på torsdag och kan inget! :D he-he....

    SvaraRadera
  2. hehe... :)

    LÄSER DU TYSKA?!?!! whaat??? Hur har jag missat det?

    SvaraRadera
  3. LUGN :D de e bara en tillvalskurs, jag kan ingenting :P

    SvaraRadera
  4. Aaah okej :) Hoppas provet gick bra i alla fall!

    SvaraRadera