onsdag 29 februari 2012

Grani Youth - extreme makeover

Hela gänget
Jag har haft en fantastisk kväll! Mycket tack vare de härliga ungdomarna i min ungdomsgrupp, Grani Youth. 

Jag before & after

Ellen som prinsessa
 Jag och min kompis Fanny fick i uppdrag att stå för programmet idag. Vi for dit tidigare och fixade i ordning allt. Först åt vi lite mat, och sen började programmet. Vi hade låst dörren till församlingssalen, och när var och en i tur och ordning steg in i rummet blev vi fotade och fick varsin lapp där det stod vilken stil man skulle klä ut sig till. Jag drog mommo. Vi bildade par och sen var det bara att välja och vraka bland kläderna och accessoarerna. Jag var par med Ellen och hjälpte henne bli en prinsessa. Själv hade jag en äkta retro klänning, en strykful virkad tröja som bara skrek mommo, tantig scarf, gröna plastpärlor och knåka på huvudet. Dessutom ritade Ellen rynkor åt mig, så jag såg verkligen gammal ut! Usch, det såg ganska hemskt ut måste jag säga! 

Anton som hippie
Men jag var definitivt inte den enda som såg galen ut! Vi hade också en pissis, en lolita, en hippie, en emo, en nörd, en pummi, en sportgalning, en schteekare, en hevyrockare, en hiphopare, en bonde,en dragqueen och som sagt en prinsessa. Vi såg helt awesome ut, ingen såg ut som den brukar och alla hade fått just en sådan roll som passade den personen! Jag vet inte när vi senast har skrattat så där mycket! Vi tog en massa bilder (det här är bara ett urval) och lekte dessutom "Jag har aldrig..."-leken med en ny twist - man skulle "spela" enligt sin roll! 

Nyge som schtek
På senaste tiden har vi i vår grupp blivit allt mer och mer sammansvetsade. Fast vi är ca 50/50 i könsfördelningen och i åldrarna 13-21 (27 om man räknar ledarna) kan alla vara med alla och ingen blir utanför. Vi är högljudda och härjar, men när det gäller kan vi stilla oss inför allvarligare saker (t.ex. en andakt). Jag har också insett att jag älskar varenda en av de som går i Grani Youth <3 

(Alla bilder är tagna av den awesome söta lolitan Ida. Tack!)

2 kommentarer:

  1. tänker du stjäla mina bilder va?.. -.-

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi joo :) Jag kan skriva att de är tagna av dig, ok? :D

      Radera