lördag 25 februari 2012

Inget socialt liv den kommande månaden

Jag har ju glömt att berätta att jag har LÄSLOV på gång. En av tre veckor fyllda med psykologi, psykologi och mera psykologi är avklarad. Jag har gjort upp ett schema för vilka sidor jag läser när, vilket gör det lätt att hållas fokuserad. När "tiden börjar" vet jag att jag måste läsa och då gör jag det också. Har insett att jag har ganska bra självdisciplin. Läser oftast 3-6 timmar varje (var)dag. Jag har ju såklart planerat in pauser, t.ex. mitt på dagen (oftast 12-14) har jag ledigt två timmar för att hinna äta. Ja, och så har jag veckoslutet ledigt.

My new best friends.
= Jag har inget socialt liv de kommande veckorna. När läslovet tar slut börjar skrivningarna (fortfarande ingen skola) men då om någonsin måste jag läsa. Under den här fem dagarna hittills (må-fre) har jag varit ute totalt två gånger. Urk.

2 kommentarer:

  1. Lycka till med läsandet! :) En (kort) promenad, t.ex. varje dag, kan ju pigga upp för lite mer läsande. :)

    SvaraRadera
  2. Tack! :) Jag var faktiskt på promenad på fredagen och det var riktigt skönt!

    SvaraRadera