lördag 4 februari 2012

Mattlidens traditionella lärarbankett

Stella, Cata, jag, Elsa och Hanna i början av middagen
Middag
... även kallad Abimiddagen, gick av stapeln igår och idag natt på Ravintola Pörssi. Jag hade min gröna klänning, lockar i håret, rött läppstift och starkare sminkning runt ögonen, och så kände jag mig lite fin. Själva middagen var riktigt lyckad då det var lite högtidligare stämning. God mat och helt okej sällskap. Under efterrätten höll några elever från varje klass tal till sin grupphandledare. Mandi och Jonttu höll det tal till Annika som jag var med och skrev som, om jag får säga det själv, var helt briljant! Inledningsfrasen "skillnaden mellan en bra och en dålig lärare, är och kommer alltid att vara stor" skrattade hon gott åt (inside skämt).


Jonttu och Mandi höll talet till Annika

Jag, Hanna och Jesse

Flumbild från efterfesten
När själva middagen var över och alla blivit avtackade började partydelen/efterfesten (som var på samma ställe) av middagen . Vid baren var det trångt, och likaså på dansgolvet. Extra roligt var det att se lärarna släppa loss! Jag fick se bl.a. Uffe (Re/Ps) och TK (hissa) skeikka loss på dansgolvet, samt dessutom fick jag dansa med flera av lärarna, t.ex. Annika, Anna (Re) och Camilla (Eng)! Roligt att se att de också kan vara vanliga människor! Efterfesten skulle ha tagit slut 04.00, men vi stannade inte så länge (de andra var trötta), kom hem efter halv 3, men skrev dagbok till 04.00... Den intensiva dagen (jag var ju i skolan under dagen), den korta nattsömnen och alkoholen jag hade i blodet (jag var inte full, var lugn) gjorde att jag är rätt så trött idag!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar