lördag 18 februari 2012

Penkkis och abikryssning

Abiabiabi!!! Så har man alltså firat att den sista skoldagen i gymnasiet är över!!! Som jag skrev på min abihaalare: Freedom at last!

Det har varit två otroligt intensiva dygn. Först morgonmål med klassen, sen allmänt bus och karkkikastande och sen ett roligt (men aningen vulgärt) abispex i jumppasalen. Efter det mera busande, skrikande och läppstiftsmissbruk. Det rådde karnevalsstämning i hela skolan. Abina var vildast och definitivt högljuddast.Upp på lastbilen kom vi och åkte runt i Esbo och kastade godis. Då virvlade tankarna "I tolv års tid har jag sett abin ta farväl av skolan och fira friheten, och nu är det äntligen min tur. Nu är det på riktigt, nu är tiden inne. Skolan är verkligen slut!" förbi i min hjärna. Trots att vi var på ett litet glest flak, var lastbilsfärden ändå rolig, även om mitt dyra och nya läppstift snabbt hamnade i en snödriva vid vägkanten. 

 Efter att anlänt tillbaka till skolan och efter en släng till Stella där vi åt, begav vi oss till abikryssningen. Abin fanns överallt, både svensk- och finskspråkiga. Jag, Stella och Elsa trodde att vi skulle få ha en hytt för oss själva, men det visade sig att det blivit last-minute changes så Oscar Tulander skulle även flytta in med oss. Hm... Inte riktigt som vi tänkt oss det, men det blev nog en intressant natt på många sätt. Lite synd tyckte vi nog om honom, den stackaren, som måste dela hytt med tre tjejer... Men han är en helt ok kille och dessutom inte helt obekant eftersom han går på min och Stellas klass. 

Vi rörde oss mest en våning upp, där musiken och de flesta människorna fanns. Vi dansade på det smockfulla dansgolvet (som ibland rörde på sig rejält eftersom båten gungade ordentligt), hängde vid nåt bord eller satt vid bord där det var lite lugnare. Vi var även på Fintelligens' keikka, men jag måst nog erkänna att alla deras sånger lät lika i mina öron... Men det var nog som sagt en rolig kväll/natt. Vid 3-tiden delade vi på oss och satt och pratade/spelade kort i hytten. Oscar kom insläntrande ungefär samma tid, och sov- arrangemangen ordnade sig. Vi släckte redan 03.45, men varken jag eller Stella somnade ordentligt förrän 4-5 -tiden, och även efter det vaknade jag flera gånger under nattens lopp. Trötta vaknade vi på morgonen och kämpade oss igenom de sista timmarna tills båten anlände till Helsingfors. Now we've celebrated alright! 
(kameran vägrar ladda in bilderna i datorn, så det blir inga bilder nu åtminstone. Laddar upp bilderna när jag fått det att fungera).

2 kommentarer:

  1. redan 3.45?? :o jag for o sova typ 1.. fast de sku jag int ha gjort om jag int sku ha mått så dåligt, vilket var synd :( jag hade jätteont i magen o mådde bara illa. Säkert pga någå jag ätit + gungande båt + alkhol! Men nåjåå, rolit hade jag ändå :D

    SvaraRadera
  2. Folket i korridoren utanför vår hytt tystnade inte förrän 5-tiden... så på det sättet var vi tidiga. Alla andra i min hytt mådde också pyton, jag var den enda som inte var sjösjuk... :)

    SvaraRadera