tisdag 30 september 2014

Wreck This Journal part 3

Här kommer det tredje inlägget om min älskade WTJ!

 Make a mess - clean it up. Jag använde paketband (som man slår in presenter med). På vänster sida limmade jag dem huller om buller och krullade en del och på höger sida är de i raka linjer. 
De här två sidorna hör egentligen inte ihop. Den vänstra sidan var en tom sida som jag bara limmade paketpapper över. På den högra sidan står det "Doodle over top of: the cover, the title page, the instructions, the copyright page" med "kruxboxar". Jag klottrade helt fritt och oplanerat på den sidan. 
Page of good thoughts - Gjorde en ram i brunt med positiva och uppmuntrande ord. I mitten skrev jag You are LOVED med rött. Ganska personligt.
 Glue random things here - här finns en blandning av grejer. Bland annat ett gratis exemplar av foundation jag fick med i en tidning, ett plåster, ett tunnelbanekort från Stockholm och en israelisk tepåse. Superrolig sida att göra!
 Sidan efter Glue random things here var tom, så jag tänkte att jag lika bra kan fortsätta limma in random saker. Några löv, en kryssningsbiljett och bilder jag klippt ur tidningar. Den högra sidan: Tear this page out, put it in your pocket, put it through the wash, stick it back in. Rev ut sidan, vek den och satte den i min jeansficka. När jag tvättade jeansen fick lappen ligga kvar. Nu är den väldigt skör och mjuk.
 Infuse this page with a smell of your choosing - jag målade av parfymflaskan (Beyond Paradise av Estée Lauder, den blå lila flaskan på bilden) och klippte ut bilder på parfymer (och text) och sprayade förstås sidan med doften. Två veckor efteråt fick jag kväljningar när jag öppnade uppslaget eftersom jag sprutat på allt för mycket. 
Collect your pocket lint. Målade en ficka på ena sidan och tejpade in lite av mitt "pocket lint" på andra sidan. 
 Trace your hands - ganska självförklarande. 
 Sample various substances found in your home. Document what they are. Create color themes. Den här har jag möjligtvis missförstått. Det är nämligen ordet "substances", alltså substanser på svenska, som krånglar till det lite. Är matprodukter substanser? Vet inte, men körde på den linjen i alla fall. Har bland annat använt avokado, ketchup, olja, diskmedel och spagetti. Kanske inte den vackraste sidan om man säger så...
 Glue in a photo of yourself you dislike. Deface - Använde en bild jag alltid har hatat. Den är tagen i Arizona när jag var tolv och jag ser ut som ett fån i ansiktet p.g.a. den min jag gör. Men nu ser man inte minen eftersom jag gjort vad instruktionen sa, jag har förvärrat/förstört/förlöjligat mig själv och alltså ritat ovanpå. 

Hoppas du gillar den här Wreck This Journal-serien! Part 4 kommer säkert inom kort! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar