måndag 29 september 2014

TFIOS och viktiga diskussioner



På fredag var jag på lunch med Elsa, och vi bestämde oss för att också träffas på lördag. Då gick vi på bio tillsammans, på "The Fault in Our Stars" (TFIOS). Den var såååå bra! Jag läste boken för ett tag sen, men hade inte kommit mig för att se filmen ännu. Åh, den levde verkligen upp till förväntningarna! Kom nog inte därifrån med torra ögon, om man säger så! (Men jag var nog inte den enda). Rekommenderar den varm! Efteråt blev Elsa och jag bara och pratade. Ni vet, sådana diskussioner då man pratar igenom allt som man inte säger då man bara träffas för lunch i 45 minuter. Då båda vet att man nådde en ny nivå. Då båda ger och tar. Jag kan skratta mig lycklig att jag har så bra vänner <3 







Jag har inte så hemskt mycket annat på gång. En sak oroar mig dock, och det är att jag väldigt snart måste välja vad jag vill skriva min kandidatuppsats om. Och jag har ingen aning. Allt jag vet är att jag vill skriva om något språkligt fenomen som intresserar mig - men vilken nordiska språk-student vill nu inte det?! Men jag tror nog att jag förr eller senare kommer på det. Om nån har några idéer är det bara att kontakta mig haha :)    

(Alla bilder i det här inlägget kommer från boken/filmen TFIOS eftersom jag tycker att den är full av vackra repliker och citat).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar