söndag 7 september 2014

Att överraska sig själv

Det är inte ofta, men det händer, att jag överraskar mig själv. Den här veckan överraskade jag mig själv genom att vara spontant social, vilket är en raritet för mig. 
En idyllisk sommarkväll inte länge sedan
Ni vet, när man bara gör något utan att tänka. Man bara gör. Man kastar sig ut i det okända utan att veta var man hamnar. Jag har alltid varit en "over thinker" så att vara spontan kommer inte naturligt för mig. I mitt fall handlade om att nå ut till en annan människa. Och tack och lov, fick jag gensvar direkt och jag kände ett direkt klick mellan oss. På några få sekunder hade jag fått en ny vän som jag kom överens med hur bra som helst. 

Den här sommaren samlade jag på mig flera sådana erfarenheter, vilket jag är väldigt glad över. Jag mötte nya människor, var spontan och prövade på saker jag aldrig hade gjort tidigare. Och det gav belöning. Självförtroendet växte och jag fick en känsla av att ha åstadkommit något, och på något sätt vuxit som person.

Allt det här handlar om att växa upp, antar jag. Men jag tror även att sådana här saker är sådana som kräver ett livslångt lärande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar