söndag 5 januari 2014

Ut med det gamla, in med det nya

Året välkomnades med fest hos Elsa (det var inte så coolt som det låter) och en viss person jag fick träffa. Men vid midnatt var jag redan hemma p.g.a. omständigheterna och fick kolla på fyrverkerierna från balkongen istället. Lite sved det nog när jag insåg att jag istället för att vara hemma med min familj kunde ha varit på MVV och haft the time of my life. Nyårsaftnar som brukade betyda så mycket ... snyft. Men vad kan man livet, går vidare. 

De senaste dagarna har jag inte gjort så mycket, gått ut på promenader, köpt nya saker åt mig själv med julklappspengarna och träffat Rebecca en sväng. Det stillsamma livet fortsätter ännu i lite på en vecka och så drar studierna igång igen. På tal om dem, för några dagar sedan fick jag till min skolmejl meddelande om att jag fått in lite studiepoäng för två kurser, och att mitt vitsord var en tvåa i den ena kursen. En tvåa. Jag har aldrig fått en tvåa förut. Och det var dessutom för den kurs jag slitit allra mest för och läst otaliga mängder texter. Så det kändes lite snopet. Men idag fick jag ett till liknande mejl där det stod att jag fått en femma i en annan kurs! Först trodde jag att det blivit något fel, men nej, så skulle det nog vara. Så det jämnade ut sig trots allt! Jag blev riktigt nöjd och glad! Tänk så livet kan leka med en! 

2 kommentarer:

  1. Jag har en känsla av att du fick en tvåa i samma kurs som jag också fick en tvåa i. Kändes inte kul :/

    SvaraRadera
  2. Dansk och norsk litteratur efter 1870? Nä, verkligen inte :( Men jag fick en femma i danska kursen i alla fall! (Konstigt bara att samma lärare (+Hadle) kan ge så olika betyg!) :)

    SvaraRadera