onsdag 8 januari 2014

Nytt år - ny garderob?

Igår hade jag en händelserik dag. 

Först var jag på en jobbintervju som egentligen inte var en jobbintervju (jag hade sökt ett jobb som de redan fått någon annan till, men ville ändå träffa mig för eventuella jobbmöjligheter i framtiden). Också fast jag inte gick därifrån med ett jobb i fickan tycker jag att det var en fin erfarenhet. 

Efter det mötte jag Elsa och tillsammans hade vi ett mål i sikte: New Yorker i Itäkeskus. Den butiken har varit Elsas stora favorit varje gång vi varit på Mallorca, och när vi för ett tag sedan fick reda på att den första butiken i Finland slagit upp sina dörrar i just Itäkeskus, ville vi fara dit. Och här kommer en liten pinsam bekännelse: jag hade aldrig varit i Itis förut! Aldrig! Så det var också en upplevelse bara att få se Finlands största shoppingcenter. Och där fanns verkligen allt. Och då menar jag faktiskt allt. Men Elsa och jag började förstås i New Yorker - och var där i säkert en timme - så när vi kom ut därifrån flera euro fattigare kändes de andra butikerna inte så lockande. Men vad kom jag hem med då? 
Jo, dessa:





Ett par vanliga jeans (på rea), en vit spetsblus, en grå långärmad med spets längs ärmarna och en härligt mjuk grön/blå tröja med guldstänk. Love it!  

Och på kvällen kom det sista avsnittet av Downton abbey säsong 4, deras s.k. julspecial. Den var helt bäst! Men nu blir det inte något Downton förrän typ oktober 2014! Buhuuuu ....
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar