torsdag 30 januari 2014

Studier, pulkaåkning och konsertlängtan

Studierna har kickat in ordentligt och jag har suttit totalt fast med dem söndag-, måndag och onsdagkväll. Det suger verkligen ... Dygnet har inte haft tillräckligt med timmar! Jag har studerat ända in på natten, gått och lagt mig sent och stigit upp extra tidigt för att hinna läsa det sista. Så borde det inte vara! Jag har läst Runebergs dikter och essäer, noveller skrivna av kvinnor under "det moderna genombrottet" och jobbat på en dramatikanalys. Det här har lett till att jag sovit jättedåligt och verkligen känt mig trött. Nå väl, imorgon är det fredag och sen veckoslut och då får jag pusta ut. 


Idag hade jag och min grupp vår dramatikanalyspresentation och det gick väl helt okej. Det skulle vara i 45 minuter, men vi talade i nästan en hel timme! Haha! Så brukar det nästan aldrig gå, jag brukar nästan alltid prata alldeles för snabbt så att det blir 7 minuter istället för 15 eller nåt sånt. Jag antar att vi den här gången hade så mycket material att vi bara fortsatte (vi var fyra personer). Men måste nog erkänna att publiken inte såg så hemskt vaken ut när vi slutade :) 

På onsdag hade vi GY som vanligt och vi var i pulkabacken. Vi var bara tre stycken, det var mörkt och pulkabacken var patetisk (= inte alls stor), men vi hade riktigt roligt tillsammans! Ibland är det roligt att glömma alla vuxna tankar och ansvar, och bara vara barn för ett tag. 

Som rubriken säger har jag konsertlängtan på gång! Jag och Hanna J, ska om mindre än en månad på Michael Bublés konsert! Håller på tillfället och lyssnar igenom hans album på Spotify så att jag har hört alla sånger han kommer att spela! Minns att det var jättedumt då på Enrique Iglesisas konserten när jag inte hade hört några av sångerna han spelade ... då kunde man inte sjunga med och då fick man inte samma fiilis. Därför tänker jag vara lite mer förberedd den här gången! 

 Det här är hans senaste album :) 21 februari is the date! Yay, ser framemot det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar