söndag 2 februari 2014

Vilket veckolsut!

Jag har haft ett kraftbringande men samtidigt galet hektiskt veckoslut! Ååh, så det var bra! Speciellt lördag!

Först var jag på "barnledardag" i kyrkan och blev 100 % överraskad. Jag var helt inställd på att sitta där i två-tre plågsamma timmar och sen smyga ut. Men livet överraskade once again. Det var ju jättebra! Mycket folk (jag hade hört att det bara var 3 anmälda, men där var ju typ 15 personer!) och hon som drog hela inspirationsdagen var helt fenomenalt bra. Alltså på riktigt. Jag var helt mind blown. När det första undervisningspasset var över var jag full av inspiration och motivation. Jag ville verkligen inte fara hem, som jag hade planerat från första början! Men nej, mina föräldrar ville att jag skulle komma hem, så jag for hem. Synd :( Det skulle alltså ha hållit på till kl.18,  men jag for redan 12.30. 

Hemma hade vi "långvägagäster", min mammas kusin från Sverige och hennes man. Vi åt lunch med dem och hade hur kul som helst. 

På kvällen var jag till Elsas 21-års fest. Och det var fantastiskt. Verkligen. Och precis det jag behövde. 

Vi hade olika lekar och tävlingar och jag tyckte allting var jätteroligt. Vet inte när jag senast skulle ha skrattat så där! Elsa hade frågesport i Elsa-kunskap och jag vann överlägset, vilket visar att jag känner henne bäst. (De andra som var där skulle säkert protestera till det här påståendet haha). Jag fick också pröva mitt nya Party-Alias, vilket visade sig vara ett jätteroligt spel, rekommenderas! 


Jag fick vara tillsammans med mina allra bästa vänner och kände mig som fisken i vattnet. Det var länge sen vi alla var samlade, vilket gjorde det till något extra. Det är något speciellt med att vara bland vänner som man har känt länge och som man kan vara sig själv med. När jag kom hem och skulle skriva i dagboken skrev jag så här: 

"Ååh, vilken bra dag! Åh, vad jag känner mig lycklig. Alltigenom lycklig. Jag ägnade inte skolan, stressen och skiten ens en tanke. De existerade inte idag". 

På söndag, idag, firade vi min famos 85-års dag med att gå ut och äta på en fin restaurang! Det var god mat och trevligt sällskap! 
Också om det betyder att jag får studera extra hårt imorgon inför tisdagens massiva lektioner, så var det värt det. Varenda sekund.       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar